سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجهیزات بسکتبال

 بازی انفجار آنلاین

اگرچه این قوانین هیچ موقعیتی را مشخص نمی کند ، اما آنها به عنوان بخشی از بسکتبال تکامل یافته اند. در طول سالهای اولیه تکامل بسکتبال ، از دو محافظ ، دو مهاجم و یک مرکز استفاده شد. در زمانهای اخیر موقعیتهای خاصی تکامل یافته است ، اما روند فعلی مورد حمایت بسیاری از مربیان برجسته از جمله مایک کریژوزکی به سمت بسکتبال بدون موقعیت است ، جایی که بچه های بزرگ آزاد هستند از بیرون شلیک کنند و اگر مهارت آنها اجازه می دهد دریبل بزنند. [56] شرح معروف موقعیت ها عبارتند از:

نوع دیگر پاس ، گزاف گویی است. در اینجا ، پاسور تقریباً دو سوم از سینه خود به گیرنده توپ را شفاف می زند. توپ به زمین برخورد می کند و به سمت گیرنده بالا می رود. تکمیل پاس گزاف نسبت به پاس قفسه سینه بیشتر طول می کشد ، اما برای تیم حریف نیز دشوارتر است (زدن توپ به عمد یک تخلف محسوب می شود). بنابراین ، بازیکنان غالباً از پاس گزاف در لحظات شلوغ یا پاس دادن به مدافع استفاده می کنند.

پاس سربار برای عبور توپ از روی یک مدافع استفاده می شود. توپ در حالی که بالای سر پاسور است آزاد می شود.

پاس خروجی پس از آن اتفاق می افتد که یک تیم یک ریباند دفاعی دریافت کند. پاس بعدی بعد از برگشت ، پاس خروجی است.

جنبه حیاتی هر پاس خوب دشوار است که بتوان آن را رهگیری کرد. پاسورهای خوب می توانند با دقت زیادی توپ را پاس دهند و آنها دقیقاً می دانند که دیگر هم تیمی هایشان توپ را برای دریافت کجا ترجیح می دهند. یک روش خاص برای این کار پاس دادن توپ بدون نگاه کردن به هم تیمی دریافت کننده است. به این میگن پاس بدون نگاه.

یکی دیگر از سبک های پیشرفته پاس ، پاس پشت به عقب است که همانطور که از توضیحاتش پیداست ، انداختن توپ از پشت پاس به سمت هم تیمی است. اگرچه برخی از بازیکنان می توانند چنین پاس را به طور مثر انجام دهند ، اما بسیاری از مربیان پاسهای بدون نگاه یا پشت سر را دلسرد می کنند و معتقدند کنترل آنها دشوار است و احتمالاً منجر به گردش مالی یا تخلف می شود

عبور کردن

همچنین نگاه کنید به: Assist (بسکتبال)

پاس روشی است برای حرکت دادن توپ بین بازیکنان. بیشتر پاس ها برای افزایش قدرت با یک گام به جلو همراه هستند و برای اطمینان از دقت با دست دنبال می شوند.

پاس اصلی پاس قفسه سینه است. توپ مستقیم از سینه پاسور به سینه گیرنده منتقل می شود. پاس مناسب قفسه سینه شامل یک ضربه محکم و ناگهانی انگشت شست برای افزودن سرعت است و دفاع را کمی برای واکنش نشان می دهد